Każdy przedsiębiorca otwierający firmę nastawia się na jak największe zyski. Sposób na zwiększenie dochodu jest mnóstwo, ale nie wszystkie sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie. Niezależnie jednak od branży, możemy dążyć do zwiększenia efektywności pracy pracowników. Powodem spadku wydajności jest najczęściej słaba motywacja, złe przepisy i nieodpowiednie warunki pracy. Z tego powodu bardzo ważne jest uważne monitorowanie skuteczności stosowanych rozwiązań, umiejętne zarządzanie organizacją pracy i przemyślany system motywacyjny.
Połowa sukcesu to szefostwo, które umie zmotywować zespół i podejmujące celne decyzje. Z drugiej strony mamy pracowników, a jak wiadomo, pracownicy dają z siebie więcej, jeżeli są zadowoleni i mają zagwarantowane odpowiednie warunki. Nie powinno się stronić od inwestowania w pracowników, dlatego warto co jakiś czas organizować liczne kursy, szkolenia i warsztaty, tak aby kadra mogła się samodoskonalić i rozwijać. Do najczęstszych szkoleń możemy zaliczyć te z dziedzin takich jak: asertywność, kreatywność, szkolenia branżowe, kursy językowe, organizacja pracy czy negocjowanie.
Warto także zadbać o to, by zespół był zgrany. Tutaj nieocenione mogą okazać się różnego rodzaju gry szkoleniowe. Potrafią one w sposób kreatywny zmusić pracownika do podejmowania decyzji, z którymi być może spotka się w przyszłości podczas swojej pracy. Stanowi to doskonałe przygotowanie, a jak się łatwo domyślić, lepiej popełnić błąd podczas gry, niż np. podczas negocjacji z potencjalnym klientem. Dodatkową zaletą gier szkoleniowych jest możliwość lepszego poznania współpracowników nie tylko od strony zawodowej, ale również i prywatnej.
Jak już wyżej zostało wspomniane, warto także zadbać o przemyślany system motywacyjny. Większość przedsiębiorstw w Polsce stosuje klasyczny system, czyli premia wyciągnięta z uzyskanych dla firmy dochodów. Jak się okazuje, jest to mało efektywny system. Znacznie skuteczniejszą metodą jest system uzależniony od rabatów udzielonych przez sprzedawcę oraz uzyskanej marży.