Nie da się ukryć, że prowadzenie własnej działalności gospodarczej w tych czasach w dużym stopniu opiera się o nowoczesne narzędzia i modele biznesowe. Jednym z tych, które chcielibyśmy dziś opisać, jest biznes subskrypcyjny. W to rozwiązanie zainwestowało już wielu przedsiębiorców i ich liczba się zwiększa z każdym kolejnym dniem.
Subskrybowanie zamiast leasingu
Zanim pojawiło się subskrybowanie produktów i usług, to mogliśmy korzystać z leasingu. Wówczas na podstawie umowy leasingowej wynajmowaliśmy jakieś sprzęt, z którego mogliśmy korzystać aż do końca obowiązywania podpisanej umowy. Po tym czasie mogliśmy natomiast wykupić urządzenia w przystępnych cenach. Subskrybowanie wygląda dość podobnie, ale użyczenie produktów opiera się o opłacanie abonamentu. Tenże model biznesowy może obejmować najróżniejsze produkty oraz usługi. Przykładem może być dostęp do:
- treści cyfrowych;
- programów komputerowych;
- szkoleń i kursów online;
- przesyłek pudełkowych.
Dlaczego to się opłaca?
Biznes subskrypcyjny to rozwiązanie, które na dłuższą metę generuje spore przychody dla firm. Klient w takim wypadku nie kupuje jednorazowo jakiegoś produktu czy usługi. Opłaca on cyklicznie wybrany przez siebie abonament i zaczyna korzystać z zamówionych dóbr. Dla firmy oznacza to stały dochód, który zapewnia firmie utrzymanie płynności finansowej. W efekcie można też znacznie łatwiej zaplanować przychody firmy oraz wdrożyć odpowiedni plan działania na najbliższy czas.