Niegdyś radio i telewizja stanowiły podstawowe źródła przekazu informacji. Oprócz informowania odbiorców o wydarzeniach z kraju i ze świata były głównym źródłem promocji twórców i młodych talentów.
W wielu filmach występuje wątek audycji radiowych, podczas których odtwarzane są utwory nowych artystów. Był to wówczas jeden ze sposobów promowania twórczości popularnych dzisiaj osobistości ze świata muzyki. Było tak kiedyś, obecnie sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej.
Dzisiaj popularne dotychczas media zostały zdominowane przez internet, który łączy w sobie muzykę i film. Za sprawą prostego dostępu do twórczości, każdy jest w stanie odwiedzić popularny serwis muzyczny, na którym codziennie publikowane są nowe treści. Serwisy muzyczne takie jak Spotify, iTunes i Apple Music są jednymi z najpopularniejszych serwisów muzycznych. To w nich mogą twórcy publikować i promować swoją twórczość.
Dystrybucja cyfrowa muzyki nie jest zadaniem łatwym i wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie można wtedy działać pochopnie w wielu kwestiach, gdyż mogą one negatywnie wpłynąć na odbiór i wizerunek. Dobrze przygotowana strategia promocyjna jest pierwszym krokiem pozwalającym zwiększyć docelową grupę odbiorców. Należy pamiętać, że głównym celem działań promocyjnych jest długotrwałe zainteresowanie odbiorców twórczością danego artysty.
Oprócz promocji w serwisach istotna jest weryfikacja utworu pod kątem jakości, zanim zostanie on opublikowany. Firma zajmująca się dystrybucją muzyki przygotowuje dopasowaną strategię do działalności danego artysty. Oprócz działań promocyjnych dysponuje również zapleczem technicznym pozwalającym na obróbkę oraz poprawę jakości materiałów przygotowanych przez artystę.
Jest to duża wygoda, szczególnie że za prace związane z audio oraz video odpowiadają przygotowani specjaliści. Dzięki temu artysta nie musi się martwić aspektami technicznymi, ponieważ dystrybutor cyfrowy zajmie się tym za nas.