MLM, czyli marketing sieciowy to zjawisko, które spędza sen z powiek licznym przedsiębiorcom. Przyciąga przecież elastycznym czasem pracy i wizją sporych zarobków. Czy jednak rzeczywiście taka forma robienia biznesu jest opłacalna? Kto może brać udział w takim przedsięwzięciu i kto może liczyć na pełny sukces? Dowiedzcie się już teraz.
Multi Level Marketing w pigułce
Biznes typu MLM to nic innego jak tzw. drabina sprzedaży. Chodzi o to, że zaangażowany w sprzedaż może być każdy konsultant, który tylko zdecyduje się na taką formę zarabiania pieniędzy. W tym przypadku nie mamy do czynienia z tradycyjnymi punktami sprzedaży czy stoiskami handlowymi, dzięki czemu ogranicza się koszty. Dystrybucja określonych produktów przebiega bardzo często poprzez bezpośrednią prezentację, co może przynosić większe zyski. Będą tym wyższe, im większa liczba osób zostanie zaangażowana w sprzedaż. Warto przy tym dodać, że największe firmy działające właśnie dzięki koncepcji MLM, sprzedają swoje produkty na całym świecie. To, co wyróżnia takie działania to fakt, że nie ma tutaj wyznaczonej hierarchii zawodowej kariery. Nie ma kadry kierowniczej, a każda konsultantka pracuje na swój własny sukces. To od jej indywidualnych działań zależy ostateczny wynik sprzedażowy. Im będzie większy, tym więcej zarobi. Motywacją są tutaj zarówno pieniądze, ale też nierzadko dodatkowe atrakcje i bonusy, na jakie może liczyć.
Zalety MLM
Coraz więcej osób widzi swoją karierę zawodową właśnie w strukturach MLM. To dlatego, że ta wielopoziomowa działalność rzeczywiście może przynieść duże zarobki, przy minimalnym nakładzie pracy. Na tapetę weźmy kosmetyki i ich dystrybucję kanałami marketingu sieciowego.
Aby zacząć zarabiać, nie jest wymagany wkład finansowy albo jest on niewielki. Konsultantka ma też elastyczne godziny pracy, więc może sprawnie połączyć kilka życiowych ról. Nie ma też ograniczeń, jakie wynikać mogłyby z wieku pracownika czy jego wykształcenia. Tutaj liczy się wynik i tworzenie własnej linii dystrybucji. Nikt nie zastanawia się nad bezpośrednim sposobem sprzedaży, ale ważny jest jej efekt. Nie da się też ukryć, że w przypadku sieciowej sprzedaży kosmetyków jest to też praca przyjemna dla każdej kobiety. Konsultantka Arbonne może przecież testować kremy, balsamy, serum czy myjące żele i peelingi, by później móc przestawiać ich największe walory.
Na koncepcji marketingu sieciowego najwięcej zarobią ci, którzy wykazują największe zaangażowanie. Nie da się też ukryć, że najlepsze są osoby, które doskonale znają wszelkie techniki sprzedaży bezpośredniej i potrafią wdrażać je w odpowiednich sytuacjach.