/Sposoby na zarządzanie zadaniami pracowników podczas pracy zdalnej
procesy biznesowe

Sposoby na zarządzanie zadaniami pracowników podczas pracy zdalnej

W dobie pandemii wiele przedsiębiorstw zdecydowało się na całkowitą pracę zdalną swoich pracowników. Sprawiło to, że sporo pracodawców uświadomiło sobie, że odpowiednie delegowanie pracy i zarządzanie zadaniami pracowników jest kluczowe, jeśli chodzi o jakość działań.

Szybka komunikacja z zespołem

Aby procesy biznesowe w firmie były skuteczne i prowadziły do rozwiązania, cały zespół powinien odpowiednio komunikować się między sobą.. Może brzmieć to trywialnie, ale jest to częsty problem przedsiębiorstw.

Warto zaplanować co najmniej jeden dzień w tygodniu na spotkanie online, aby podsumować wszystkie działania, porozmawiać ze sobą, zasięgnąć rady. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z komunikatorów typu Slack lub Discord, które zapewniają ciągły dostęp do komunikacji i łatwą możliwość podzielenia jej na mniejsze podzespoły.

Odpowiednie przydzielanie zadań

Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiednie przydzielanie zadań oraz określenie terminu ich wykonania. Oprócz klasycznych „wirtualnych tablic” jak Trello, pomocne również będą najróżniejsze programy do zarządzania zadaniami pracowników. Jeśli firma nie dysponuje takim programem, to warto ze swoim zespołem wypróbować ich darmowe wersje, które są teraz często udostępnianie.

Nowoczesne programy do zarządzania zadaniami pracowników łączą ze sobą wiele funkcji, na przykład pozwalają na edycję pliku przez wiele osób jednocześnie, oferują czat pracowniczy, gdzie część rozmowy można zamienić na zadanie, czy też automatycznie śledzą czas pracy.